Wady kampanii Adwords

Jakich wad można się doszukać w systemie reklamowym AdWords? Pierwszą i dość istotną jest fakt,  że działa ona tylko w wyszukiwarce Google. Biorąc pod uwagę jej popularność ciężko nazwać to ograniczeniem, ale warto o tym wspomnieć bo nie wszyscy z niej korzystają. Drugim aspektem jest cena tej formy reklamy. Jak zaczniemy skrupulatnie liczyć,może okazać się, że reklama internetowa nie jest tania. Konkurencja przy każdym haśle jest wielka co bezpośrednio wpływa na wysokość ceny jaką musimy zapłacić, by reklama była wyświetlana. Dlatego tak jak przy tradycyjnym pozycjonowaniu stron, pozycjonowanie strony przez AdWords najlepiej oprzeć na sprecyzowanych hasłach.

internet
Zdjęcie ze strony Pixabay.com

Nie sztuką jest wydać po pięć złotych za kliknięcie, sztuką jest znaleźć frazy, które będą skuteczne a zarazem jak najtańsze. Kolejną wadą jakiej można się doszukać w tej formie reklamy internetowej jest to, że płacimy za wejście na naszą stronę. Może to być postrzegane zarówno jako wada jak i zaleta. Wadą jest w momencie, kiedy trafiają do nas osoby przez pomyłkę. Czyli jeśli ktoś wejdzie i natychmiast wyjdzie z naszej strony, my i tak za to zapłacimy. Jeśli mamy złośliwą konkurencje, może ona szybko zdławić naszą reklamę wykorzystując budżet, kilkadziesiąt razy dziennie wchodząc na naszą stronę korzystając z linków sponsorowanych. Oczywiście takich wad można się doszukać właściwie we wszystkim, ale o nich tez należy wspominać.

Gdzie jest zaleta w opłacie tylko za wejście? Większość użytkowników jest świadomych czego szuka i nie klikają zupełnie bez sensu na linki sponsorowane. Możemy liczyć, że duża część wejść na nasza stronę to wejścia celowe a tym samym są to potencjalni klienci. Nie łatwo jest porównać linki sponsorowane z tradycyjnym pozycjonowaniem strony, jeśli chodzi o koszty i skuteczność. Należy zakładać, że te dwie metody stanowią dla siebie idealne uzupełnienie i zasadne wydaje się korzystanie z obu. Jak to wychodzi cenowo? Przeciętna cena za pozycjonowanie jednej frazy to koszt około stu złotych miesięcznie. Nie ma co się łudzić, że jedna fraza rozwiąże nam problem. Trzeba założyć, że będzie ich co najmniej cztery, tym samym koszt miesięczny wzrasta do czterystu złotych. Trzeba pamiętać także, że pozycjonowanie strony to praca długo falowa.