Skuteczne kampanie reklamowe

Zacznijmy od for internetowych, jeśli świadczymy usługi IT może warto zapisać się na parę for, by brać aktywny udział w dyskusjach a przy okazji w podpisie używanym na forum umieścić „usługi IT adres.strony.internetowaej.pl”. Jest to dość skuteczna metoda na promowanie naszej strony internetowej. Warto jednak sprawdzić czy jest zgodna z regulaminem forum, na które się zapisujemy. Niestety nie zawsze jest to mile widziane.  Jeśli już korzystamy z usługi, jaką jest pozycjonowanie stron a reklama internetowa nie jest nam obcym tematem warto, by zobaczyć co oferuje nam najbardziej popularna wyszukiwarka na świecie, czyli Google. Mamy tam program o nazwie AdWords, w tłumaczeniu będą to linki sponsorowane. Nowoczesna forma reklamy gdzie płacimy tylko za konkretne osiągnięcia. Jak to działa? W pierwszej kolejności musimy założyć konto odpowiednie dla naszej strony.

internet
Zdjęcie ze strony Pixabay.com

Wpisujemy słowa kluczowe i tu ważna rzecz, liczba haseł może być właściwie nie ograniczona i nie ma to wpływu na cenę jaką płacimy. Następnie określamy ile jesteśmy w stanie płacić za kliknięcie na naszą reklamę. W AdWords płacimy za wejście a nie za wyświetlenie reklamy. Jednak suma, którą jesteśmy w stanie zapłacić za kliknięcie bezpośrednio wpływa na częstotliwość z jaką reklama jest wyświetlana. Im więcej zapłacimy tym częściej jesteśmy wyświetlani.  Zaletą tej formy reklamy jest możliwość ustawienia budżetu kampanii oraz zasięgu reklamy. Budżet określa nam ile miesięcznie możemy zapłacić za reklamę, tym samym mamy nad nią pełną kontrolę.

Ustawiamy budżet na 500zł i po dojściu do tej sumy reklama przestaje być wyświetlana. Jest to bezpieczne rozwiązanie zważywszy na to, że co miesiąc suma do zapłaty za reklamę jest automatycznie ściągana z karty płatniczej. Zakres kampanii to też cecha wyjątkowa dla reklamy Google. Pozwala ona na wykorzystywanie haseł o zasięgu globalnym (takich jak informatyk) ale tylko dla osób z danego regionu. Czyli nasza reklama mimo że ma być wyświetlana na hasło „informatyk” będzie się pokazywała tylko osobom szukającym z warszawy ale nie z Krakowa. Może się wydawać że to idealna forma reklama, ale jak każda ma również i swoje wady.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *